Cseresnyés Péter, aki egyben az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára elmondta: augusztus elején a Nagykanizsa és a főváros közötti vasúti és a buszközlekedés menetrendjének átalakítása több település lakóit is előnytelenül érintette.
 
Hétfőn az érintett térségek polgármesterei és országgyűlési képviselői tárgyaltak az ITM-mel. Ennek eredményeként indulhat újra a közvetlen buszjárat Budapest és a dél-zalai város között is.
 
Felidézte, hogy 2006-2007 körül megszűntek az addig kedvelt Intercity-vonatok Nagykanizsáról, ezzel meghosszabbodott a vasút menetideje, sokan így inkább a gyorsabbá és gyakoribbá vált autóbuszjáratokat választották.
 
A kormányzat szándéka, hogy a párhuzamosságok megszűnjenek, az utasok inkább a hatékonyabb, környezetkímélőbb vasúti közlekedést válasszák, ezért vonattal az eddiginél komfortosabb és olcsóbb eljutási lehetőséget biztosítanának a jövőben - jelezte Cseresnyés Péter.
 
Balogh László arról beszélt, hogy a járványhelyzet idején az addigi 60-70 százalékos helyett alig 30 százalékos kihasználtsággal közlekedtek a buszok Nagykanizsa és Budapest között. Az augusztus elsején megváltozott menetrend miatt - miután nem maradt közvetlen buszjárat - számtalan megkeresés érkezett a nagykanizsai városházára is.
 
A polgármester jelezte: a tárgyalások eredményeként összehangolják a buszok és a vonatok menetrendjét, Intercity-kocsikat állítanak forgalomba, csökken a vasúttal az utazási idő és a menetjegyek ára is. A város - a baloldali többséggel működő közgyűlésben ritka egyetértésben - arról döntött, hogy október 1-jétől az utazók kényelme érdekében a belváros és a vasútállomás között 20 percenként közlekedtet autóbuszokat, ami jelentősen megkönnyíti a vonattal utazók helyzetét.